Comunicat sobre els fets del 20 de setembre de 2017

Davant dels fets gravíssims que s’estan produint aquests dies a Catalunya que atempten contra els drets fonamentals dels seus ciutadans, l’Associació per a l’expansió de la xarxa oberta (eXo),

Manifesta:

• El suport incondicional a la llibertat d’expressió i a la  democràcia. Les societats avançades només es poden construir a través del debat i, finalment, votant.
  • La solidaritat amb les persones detingudes i les seves famílies i amistats.
  • Que el dret d’autodeterminació dels pobles és un dret reconegut internacionalment (carta fundacional de les Nacions Unides, Pacte Internacional dels Drets Civils i Polítics, etc.).
  • Que l’accés a la xarxa és un dret i que la xarxa ha de ser neutral.
  • Que els atacs brutals de denegació de servei que estan petin les webs de la Generalitat, entitats sobiranistes, etc. són tant costosos que només estan a l’abast de molt pocs actors a nivell mundial. Aquests atacs posen en risc la integritat de les persones de manera directa.

Denuncia, de forma general:

• L’assetjament al qual està sotmès el poble de Catalunya a través d’escorcolls indiscriminats, atacs a seus de partits polítics, detencions d’alts càrrecs públics, treballadors i empresaris.

I de forma particular:

Sol·licita:

• Que s’alliberin els detinguts i detingudes i que cessin les hostilitats contra el
    poble de Catalunya immediatament.
  • Que es restableixin els serveis d’Internet que han estat clausurats i que s’aturi l’alteració de tràfic i els atacs de denegació de servei.
  • Que el Govern espanyol col·labori amb el Govern de la Generalitat de Catalunya per a garantir, des d’ara mateix, una campanya electoral neta i que l’1 d’octubre tots els ciutadans i ciutadanes de Catalunya puguin expressar a través del seu vot lliure i sense coaccions si volen que Catalunya esdevingui un estat independent en forma de república.

Votar mai pot ser delicte!
Visca la democràcia i la participació ciutadana!
Visca la xarxa oberta lliure i neutral!